Mød os på Facebook

Vil du udstille?

Luddes Hus er beliggende på Byrum Hovedgade 64, lige over for Super Brugsens parkeringsplads – det betyder at de mange besøgende kigger ind, når de kan se at døren er åben og flagene er sat udenfor. I ferietiden kan det være op mod 80 gæster hver dag.
Luddes Hus er stillet til rådighed for Læsø Kunstforening men er ejet af Læsø kommune, der betaler de faste udgifter ved husets drift – derfor kan vi stille huset til rådighed for vore udstillere uden lejeafgift.

Læsø Kunstforening er en lille frivillig forening, og vi er ikke i stand til at støtte vore udstillere økonomisk, hjælpe med transportudgifter eller ophold på Læsø – det må den enkelte udstiller selv betale. Læsøfærgen vil dog gerne tilbyde gratis overfart for udstilleren (dog ikke til eventuelt medrejsende ægtefæller) samt en bil.

Beslutning om kommende sommers udstillingsprogram tages af bestyrelsen før jul året forinden.

Man udstiller to uger ad gangen, og udstillingen opsættes den første søndag i udstillingsperioden.
   Foreningen tilbyder at være vært ved en fernisering, som vi holder om mandagen kl. 11.00, hvor vi inviterer vores medlemmer, og bestyrelsen byder på et glas vin. Vi inviterer naturligvis den lokale presse, og vore udstillinger bliver særdeles godt omtalt i Læsø-posten som udkommer hver onsdag.
   Ønskes yderligere markedsføring er foreningen behjælpelig med at hænge op tilsendt materiale rundt omkring på øen. Gerne i A4 format og gerne nogle som er laminerede for udendørs ophængning. I Luddes Hus findes en plakat-sandwich (str. 53 X 73 cm), som er beregnet til at stå ude på gaden under udstillingen. Medtag gerne 2 plakater til den.
   Der tages ingen entré.

Læsø kunstforening beregner sig 10 % af evt. salg fra udstillingerne.

I sommerperioderne holdes udstillingerne åbne fra kl. 11.00 til kl. 15.00  mandag til og med lørdag, og kunstneren selv sørger for pasningen af udstillingen. Åbningstider ud over de nævnte bestemmer kunstnerne naturligvis selv.

Luddes Hus fremtræder smukt i det lille anlæg midt i byen. Alle vægge i huset er hvide og der findes ophængningsskinner og spotlys. Ophængningstråd findes. Der må ikke bankes søm i væggene.
   Et antikt møblement står i huset – det hører til, og må ikke fjernes. Der findes to lukkede glasmontre og et antal podier af forskellig højde. Ophængning og arrangement af udstillingen foretager kunstneren selv. Der er monteret et tyverialarmsystem i Luddes Hus, og udstillingerne er, så længe de befinder sig i huset, dækket af Læsø Kommunes indboforsikring. I huset findes rindende vand og mulighed for at lave kaffe og te.

Velkommen med din forespørgsel!

Besøg Visit Læsø for inspiration: http://www.visitlaesoe.dk/laesoe/laeso